niedziela, 6 listopada 2011

Minestrone - włoska zupa warzywna

           primo piatto




Strasznie spodobał mi się ten przepis, bo zupa, nie dość, że świetnie smakuje, to jest pełna warzyw i w dodatku lekka, co się rzadko zdarza w wypadku połączenia tych dwóch cech zup :)

Korzystałam z przepisu z kotlet.tv jako bazowego, i troszkę podpatrzyłam tu. W ogóle, w internecie, każdy przepis na Minestrone jest inny, ale te akurat najbardziej przypadły mi do gustu :)

Podaję więc przepis na moją, troszkę pozmienianą wersję :

Składniki
6 liści kapusty pekińskiej
2 marchewki
1 duża cebula (ja dałam 3 malutkie )
1 łyżka masła
1 litr bulionu (może być kostka rozpuszczona we wrzątku) - u mnie warzywna
4 pomidory
400 g fasoli białej z puszki
sól i pieprz
trochę suszonej bazylii, oregano, tymianku i granulowanego suszonego czosnku
szklanka makaronu - małe muszelki
łyżka oliwy z oliwek
starty parmezan do podania

  •  Liście kapusty chwilę gotujemy, żeby troszkę zmiękły, i wycinamy z nich zgrubienia
  • Marchewkę (obraną ze skórki)  kroimy w plasterki, cebulę w paseczki, z pomidorów usuwamy skórkę i kroimy w kosteczki. (Najłatwiej schodzi ona po zalaniu pomidorów wrzątkiem, a później zimną wodą :) )
  • Cebulę i marchewkę smażymy chwilę na łyżce masła, następnie zalewamy je bulionem i gotujemy ok 15min
  • Dodajemy kapustę, pomidory i odcedzoną białą fasolę, zioła, przyprawy i oliwę z oliwek - gotujemy ok 10min.
  • Makaron gotujemy osobno, z autopsji wiem, że jeżeli zupy nie spożyjemy całej od razu to na drugi dzień z makaronu robią się kluchy :P
  • I gotowe :)










2 komentarze:

  1. uwielbiam jesienią i zimą takie sycące zupy :]

    OdpowiedzUsuń
  2. hm, muszę zrobić, bo ja uwielbiam takie warzywne zupy, robię często podobne, ale z pekińską jeszcze nigdy. I też często czerpię pomysły od kotlet.tv

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń