piątek, 16 września 2011

Ciasteczka z lawendą




Pewnie już pisałam, że kocham zioła, przyprawy i tym podobne. Lawendę wprost ubóstwiam, a na dodatek,trafiłam też na wspaniały przepis na blogu Every Cake You Bake .

Te ciasteczka powstają pod hasłem 'Przeprowadzka'.
Opuszczam piękne wyżynne tereny okołotarnowskie i wyprowadzam się do Krakowa.

a teraz przepis:

składniki:
3/4 szkl. cukru pudru,
1 łyżeczka suszonej lawendy,
140 g masła,
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny,
1 i 3/4 szkl. mąki,
3 żółtka,
szczypta soli,
około pół szkl. cukru drobnego kryształu do obtoczenia ciastek (ja użyłam brązowego)

1. Mieszamy cukier z lawendą.
2.Dodajemy do tego płynne masło, skórkę z cytryny i sól - miksujemy.
3.Dodajemy mąkę i mieszamy.
4.A teraz czas na żółtka - i mieszanie :)
5.Ciasto formujemy w kulę i wstawiamy na ok 30min do lodówki.
6. Wałkujemy na ok. 1,5cm wycinamy dowolne kształty, następnie obtaczamy je w cukrze gruboziarnistym.
7.Pieczemy ok.15min, aż brzegi się zarumienią w temp. 180C




trzymajcie za mnie kciuki i moją nową kuchnię, pewnie będę musiała zrobić olbrzymie zakupy, bo brakuje mi połowy rzeczy :P






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz