poniedziałek, 7 listopada 2011

Bajgle

Powiem szczerze, nic nie kojarzy mi się z amerykańskimi serialami, a zwłaszcza z Plotkarą niż bajgle. Szczególnie zajadał się nimi Dan ;)
Próbowałam je kilka razy w różnych kawowych kawiarniach, że tak to ujmę :) I pewnego dnia postanowiłam sama spróbować swoich sił w robieniu tych pyszności. Zaskoczyła mnie prostota przepisu i szybkość wykonania ... no i efekt ;)

przepis z tąd. 


• 2 szklanki mąki
• 100 ml letniej wody
• 15 g drożdży
• łyzka oleju
• 20 g cukru pudru
• 1 łyzeczka soli
• roztrzepane jajko (którego ja jak zwykle zapomniałam, ale i tak wyszły ładniusie :3 )

1.Drożdze rozdrabniamy w odrobinie wody i dodajemy również odrobinę cukru.
2.Mąkę sól i cukier dokładnie mieszamy, po czym dodajemy wodę i drożdżową mieszankę.
3.Wyrabiamy sprężyste, elastyczne ciasto, trwa to ok 10 min, musi być takie na prawdę jędrne :P
4.Odstawiamy do wyrośnięcia na ok 30min
5.Po tym czasie, formujemy kuleczki (mw 6 sztuk) i w kuleczkach robimy dziurki (muszą być dość duże, bo ciasto wyrasta.
6.Takie ładnie uformowane bajgielki, gotujemy we wrzącej wodzie przez ok2min, pamiętając aby je odwrócić w połowie gotowania 'na drugą stronę'
7.Lekko osuszamy i pieczemy je w temp.200C przez ok 20min







no i jako, że Plotkarowo:







1 komentarz:

  1. Dzięki za dołączenie przepisu do serialowej akcji :) Śliczny mają kolor, zjadłabym takie jeszcze ciepłe...

    OdpowiedzUsuń