wtorek, 23 sierpnia 2011

Spaghetti z sosem cebulowo-pomidorowo-śmietanowym doprawione świeżą bazylią

Uff... tytuł przydługi, ale danie bajecznie proste :)
Z dedykacją dla Zosiaczka, która jest fanką moich sosów do makaronu :P

Zaczną od tego, że dania tego typu są dla mnie jednymi z prostszych i smaczniejszych rozwiązań na zabiegane dni. Makaron dostarczy węglowodanów, czyli najprostszej energii dla naszego ciała, a sos dodaje prawdziwie śródziemnomorskiego aromatu... mmm :)

Co będzie potrzebne? (porcja na 2 osoby)


  • makaron spaghetti bądź inny wg uznania i aktualnego stanu kuchni :)
  • duża cebula
  • pomidor (im większy tym lepszy :) )
  • ser typu Parmezan, starty
  • śmietana 18% - ok 3-4łyżki
  • świeże liście bazylii, kwestia gustu ile, ja jestem fanką więc daję jak najwięcej 
  • zioła prowansalskie - jeśli nie wystarczy Wam sama bazylia :) ja dodałam ok. 1 łyżeczkę
  • szklanka bulionu (ja daję wegetariański widoczny na jednym ze zdjęć jako, że mięsa i bulionów mięsnych nie jadam :) )
  • łyżka oliwy do smażenia
  • sól i pieprz do doprawienia
  • a! i trochę mąki do zagęszczenia sosu

Kroimy cebulę, szklimy na małym ogniu, dodajemy bazylię i pokrojonego pomidora, czekamy, aż się troszkę 'rozciamcia'. Solimy, pieprzymy :>...iiiii dodajemy ziółek :P
Dodajemy bulionu, teraz czekamy aż odparuje ok połowa, dodajemy śmietanę, mąkę- zagęszczamy sos jak nam pasuje, ja lubię taki bardziej lejący

i gotowe :)
















(bazylia do dekorowania ściemniała mi od temperatury :( )




Zostawiam Was z tym daniem a ja tymczasem wybywam na Chorwację. Obiecuję przywieść jakiś tamtejszy przysmak i podpatrzeć kilka przepisów :)



2 komentarze:

  1. Przepis - klatka po klatce i kulinarny przebój gotowy. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, ale ten przepis nie może być dopisany do akcji, nie dodajemy przepisów archiwalnych:(((
    Czas trwania akcji: 12 - 30 września 2011.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń