piątek, 9 września 2011

Zupa jogurtowa z kaszą



Miałam przywieść coś chorwackiego, ale tak się tam przejadłam ich specjałami, że mam na razie dość :) Jednak nie łamię całkiem obietnicy - kilka przepisów przywiozłam i na pewno je wypróbuję, a efekty przedstawię na blogu.
 Dziś jednak, jako że na zewnątrz chłodno, coś z ciepłych rejonów ziemi.
Egzotyczna zupa, rodem z Arabii Saudyjskiej.
Jest bardzo smaczna, duża ilość pietruszki i co mnie zaintrygowało - mięty, robi swoje. (Uwielbiam zioła !) Gęsta, kremowa konsystencja i pyszny, lekko kwaśny jogurtowo-ziołowy smak :) Idealna na pożegnanie z latem :)


Przepis pochodzi z "Kuchnia wegetariańska świata"

porcja dla 4 osób
  • 1 cebula 
  • 3 łyżki masła
  • 1/2 l wywaru warzywnego
  • 75g grubej kaszy jęczmiennej
  • 1 jajko
  • 500g  naturalnego jogurtu
  • 1/2 pęczka natki pietruszki (dla mnie to lekko zagadkowe, dałam jej z 5-6 gałązek)
  • 2 gałązki mięty
  • sól
  • pieprz
  • 3 łyżki soku cytrynowego

1. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. Masło rozgrzać w garnku i zeszklić na nim cebulę.

2. Podlać cebulę wywarem, a następnie dodać kaszę. Nakryć garnek pokrywką i gotować całość na niewielkim ogniu przez ok. 20min

3.W miseczce wymieszać dokładnie jajko z jogurtem, dolać do niego trochę gorącego wywaru, a następnie, stale mieszając, wlewać po trochu zupy.

4. Zupę podgrzać przez 10min na niewielkim ogniu, często ją mieszając. W żadnym wypadku nie wolno dopuścić do zagotowania zupy, ponieważ jogurt mógłby się zwarzyć.

5.Zioła umyć i osuszyć. Kilka listków zostawić do dekoracji, resztę grubo posiekać.

6.Posiekane zioła domieszać do zupy i doprawić solą, pieprzem oraz sokiem z cytrynowym. Podawać udekorowaną listkami ziół.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz